•  Home
  •  About Bis
  •  Shop
  •  Contact
  •  Press
Home / Iconic Packaging
 Bookpage

Iconic Packaging

de Fruittella-rol

De Fruittella-rol is het onderwerp van het tweede deel uit de serie ‘iconic packaging’. In dit boek lees je alles over de rijke historie van het snoepmerk en het bedrijf er achter. En wordt duidelijk hoe ‘de rol die niet kan rollen van de smaak’ een unieke iconische verpakking is geworden.

Marcel Verhaaf heeft als ontwerper en creatief directeur meer dan 20 jaar ervaring met het ontwerpen van verpakkingen. De historische en culturele achtergronden van verpakkingen hebben altijd zijn bijzondere interesse gehad. Deze passie heeft geleid tot een aantal publicaties, lezingen en tentoonstellingen. Ook heeft hij een immense collectie hedendaagse, (inter)nationale en historische verpakkingen samengesteld, die thans eigendom is van Brandnew Design en ondergebracht bij het ReclameArsenaal in Amsterdam.

Marcel is cum laude afgestudeerd aan de Academie Minerva Hanzehogeschool te Groningen, richting grafisch ontwerpen.

Check out www.iconicpackaging.com

Related titles published by BIS Publishers:
Iconic Packaging - The Heinz Ketchup Bottle





ISBN: 978-90-6369-293-3
Author: Marcel Verhaaf
Design: Paulien Hassink
Notes: Engelstalige editie ook beschikbaar.
Format: hardcover
Dimensions: 21 x 15,8 cm
Pages: 64
 Buy now
 Add to basket
€ 12,00
SUBSCRIBE TO BIS NEWSLETTER

Open Design Now

Why design cannot remain exclusive

Open Design Now looks at design in the new creative commons, co-creation era.

€ 29,90

Soft Shells

Porous and Deployable Architectural Screens

Textile as a retro-novel architectural device
 Buy now
 Add to basket
€ 12,00

1:1 The essence of retail branding and design

A manual for retail brand and formula development.
 Buy now
 Add to basket
€ 39,00