•  Home
  •  About Bis
  •  Shop
  •  Contact
  •  Press
Home / Iconic Packaging
 Bookpage

Iconic Packaging

de Fruittella-rol

De Fruittella-rol is het onderwerp van het tweede deel uit de serie ‘iconic packaging’. In dit boek lees je alles over de rijke historie van het snoepmerk en het bedrijf er achter. En wordt duidelijk hoe ‘de rol die niet kan rollen van de smaak’ een unieke iconische verpakking is geworden.

Marcel Verhaaf heeft als ontwerper en creatief directeur meer dan 20 jaar ervaring met het ontwerpen van verpakkingen. De historische en culturele achtergronden van verpakkingen hebben altijd zijn bijzondere interesse gehad. Deze passie heeft geleid tot een aantal publicaties, lezingen en tentoonstellingen. Ook heeft hij een immense collectie hedendaagse, (inter)nationale en historische verpakkingen samengesteld, die thans eigendom is van Brandnew Design en ondergebracht bij het ReclameArsenaal in Amsterdam.

Marcel is cum laude afgestudeerd aan de Academie Minerva Hanzehogeschool te Groningen, richting grafisch ontwerpen.

Check out www.iconicpackaging.com

Related titles published by BIS Publishers:
Iconic Packaging - The Heinz Ketchup Bottle





ISBN: 978-90-6369-293-3
Author: Marcel Verhaaf
Design: Paulien Hassink
Notes: Engelstalige editie ook beschikbaar.
Format: hardcover
Dimensions: 21 x 15,8 cm
Pages: 64
 Buy now
 Add to basket
€ 12,00
SUBSCRIBE TO BIS NEWSLETTER

Blue is the New Black

Paperback now available

A must-read for everyone in the fashion industry.
€ 34,00

Convivial Toolbox

Generative Research for the Front End of Design

How to bring people we serve directly into the design process.
 Buy now
 Add to basket
€ 39,00

Don’t Eat the Yellow Snow

Advice by musicians

250 advice songs from pop music history.
3rd printing now available!
 Buy now
 Add to basket
€ 17,00